Webba APP voor Kuipers & Koers Bouw

12 maart 2020

‘Mijn Kuipers & Koers Bouw’

Recentelijk zijn we gevraagd om mee te denken over de interne processen bij Kuipers & Koers Bouw. De eerste stap die we daarin hebben gemaakt is de ontwikkeling van ‘Mijn Kuipers & Koers Bouw’.
Een applicatie waarin (potentiële) klanten van het bouwbedrijf online de offertes kunnen bekijken en direct meerwerk, bouwopties en keuzelijsten kunnen samenstellen. Zowel tijdens de offerte- als tijdens de bouwfase is dit portaal de plek om het volledige proces op transparante wijze te volgen. De applicatie is daarnaast een uitstekend platform om op efficiënte manier te communiceren: Kuipers & Koers Bouw met hun klanten en vice versa.
(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

App voor medewerkers

Naast de ‘Mijn Kuipers & Koers Bouw’ applicatie hebben we ook een app mogen ontwikkelen voor de medewerkers van Kuipers & Koers bouw. Met deze applicatie worden veel papieren processen, zoals urenregistratie en (VCA) checklijsten, gedigitaliseerd. Medewerkers worden op de hoogte gehouden van het laatste nieuws, vrije dagen kunnen er worden aangevraagd en de app biedt de mogelijkheid om storingen te melden. In de nabije toekomst wordt de app verder uitgebreid met pakbonscanner(s) voor materialen, planningsoverzichten en projecttaken.
(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

Meerwaarde apps voor MKB

Bij Webba merken we een toenemende vraag in applicaties om werkprocessen te verbeteren. Steeds meer ondernemers hebben baat bij online applicaties voor hun bedrijf. Door papieren processen te digitaliseren, komen alle gegevens van het bedrijf op een centrale, veilige plek te staan. Hierdoor gaat er minder tijd zitten in administratieve bezigheden. Administratie is daarnaast niet langer afhankelijk van een fysieke plek. Wel zo veilig in het geval van calamiteiten, zoals brandschade.

Transparante communicatie

Online applicaties nemen in toenemende mate de rol van contactpersonen over. Doordat werkprocessen automatisch worden geüpdatet en direct inzichtelijk zijn voor klanten, is de communicatie zeer transparant. Daarnaast kunnen online applicaties ook ondersteunen in een betere communicatie tussen werknemer en werkgever. Een bepaalde handeling, zoals een vrije dag aanvragen, wordt minder arbeidsintensief. Een werknemer doet zijn aanvraag namelijk eenvoudig in de app!

Klantvriendelijkheid voorop

Het bouwbedrijf Kuipers & Koers Bouw is onlangs uitgeroepen tot ‘Beste Bouwer 2019‘. De verkiezing van Beste Bouwer wordt jaarlijks georganiseerd door Bouwnu.nl, een onafhankelijke vergelijkingswebsite voor de woningbouw. Klantvriendelijkheid staat dus bij Kuipers & Koers Bouw hoog in het vaandel. Met de komst van hun nieuwe online applicaties hopen we dat ze deze lijn in de toekomst moeiteloos kunnen voortzetten.
 

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.