E-MAIL MARKETING

Met Mailchimp is de volgende stap in de digitale revolutie gezet. Met de nieuwsbrieven van Mailchimp zet je de volgende stap in je e-mail marketing. Verstuur uitstekende nieuwsbrieven en lees eenvoudig alle statistieken in met de handige rapportages. Mailchimp is er bovendien voor ieder bedrijf. Til je nieuwsbrieven naar een hoger niveau!

Mailchimp e-mail marketing

HOE WERKT MAILCHIMP?

Mailchimp is één van de eenvoudigste programma’s die er bestaat voor je e-mail marketing. Het is ook niet voor niets dat wanneer we nieuwsbrieven willen versturen, de keuze steeds vaker op Mailchimp valt. Het werkt ontzettend eenvoudig. Kies een template, vervolgens drag & drop je eenvoudig elementen in je nieuwsbrief met de ingebouwde editor. Tekst, foto’s, buttons en social media staan namelijk met een simpele sleepbeweging in je nieuwsbrief. Wil je een op maat gemaakt ontwerp voor je nieuwsbrief? Dat kan ook, wij coderen je complete nieuwsbrief voor je!

VOORDELEN VAN MAILCHIMP

Voordelen van Mailchimp

VERZENDLIJST(EN) MAKEN

Wanneer het ontwerp van je nieuwsbrief naar volle tevredenheid is, ben je natuurlijk mailadressen nodig om hem te versturen. Maak een verzendlijst aan in Mailchimp en voeg je klantenbestand toe. Mailchimp heeft meerdere opties om je klantenbestand te importeren. Creeër meerdere lijsten en spits je op de gewenste doelgroep(en).

Een snelle tip: Personaliseer je verzendlijsten door voor- en achternamen te plaatsen bij de mailadressen (indien je deze tot je beschikking hebt). Bij de uiteindelijke mailing is dat een stuk persoonlijker!

START DE CAMPAGNE

De nieuwsbrief is klaar en de verzendlijst is aangemaakt. Het is de hoogste tijd om je nieuwsbrief daadwerkelijk te verzenden. Maak daarvoor een zogeheten campagne aan. In een campagne heb je een legio aan opties. Geef je campagne een naam en een goed onderwerp die de ontvanger direct aan spreekt. Kies je ontwerp en het tijdstip van verzending en je bent klaar!

Mailchimp campagne starten

STATISTIEKEN

De nieuwsbrief is de deur uit. Dan pas begint het echte werk. Met de rapportages binnen Mailchimp heb inzage tot je statistieken. Bekijk hoeveel mensen uit je verzendlijst de nieuwsbrief hebben geopend en hoeveel mensen binnen de brief op een link/knop hebben geklikt. Bekijk ook welke knoppen goed in de smaak vallen.

CIJFERS LIGGEN NIET

Zo zijn er nog veel meer statistieken waarmee je je nieuwsbrief continu kunt verbeteren, cijfers liegen namelijk niet! Zo kun je bij een webshop zelfs traceren welke knoppen daadwerkelijk tot een aankoop hebben geleid. Mailchimp is daarom een fantastische aanvulling op je e-mail marketing en daarmee dus ook op je online marketing.

Mailchimp statistieken rapportage

Deze blog is geschreven door

Online adviseur bij Webba