5 redenen om voor responsive webdesign te kiezen

25 juli 2015

RESPONSIVE WEBDESIGN

Responsive webdesign wordt steeds belangrijker. Een responsive website houdt in dat je website automatisch schaalt met het apparaat dat de bezoeker op dat moment gebruikt. Omdat Google waarde hecht aan gebruiksvriendelijke websites, worden responsive websites hoger in de zoekresultaten geplaatst. Wij geven je de belangrijkste redenen om over te stappen op een responsive website.

1. GOOGLE WAARDEERT HET

Sinds april 2015 waardeert Google het gebruik van responsive websites beter. Een responsive website zal in mobiele zoekresultaten beter scoren. Bovendien zal ook je bezoeker jouw website beter bedienen wat resulteert in hogere verkopen of conversie!
Responsive website

2. LAGER BOUNCEPERCENTAGE

Als een bezoeker op jouw website komt en vervolgens meteen weer terug gaat naar de zoekresultaten zal Google dit zien als een ontevreden bezoeker. Logisch toch? Vergelijk het met een kledingwinkel: Als je binnenstapt en je vindt niet wat je zoekt, dan ga je naar de volgende winkel. Omdat een responsive website voor een prettige ervaring zorgt zullen bezoekers eerder vinden wat ze zoeken en zullen minder bezoekers de website direct verlaten.

3. HOGERE CONVERSIE

Met een responsive website wordt jouw bezoeker beter geholpen. De bezoeker vindt sneller wat hij zoekt en zal minder drempels hebben om tot aankoop over te gaan . De investering die je doet voor het responsive maken van je website verdient zich zo terug. De cijfers liegen er niet om. Zeker niet als je je bedenkt hoe vaak je zelf even iets op zoekt op je telefoon!

  • Meer dan 60% van de mobiele gebruikers zal direct de website verlaten als ze niet meteen inhoudelijk kunnen zien waar ze naar op zoek zijn.
  • Wanneer men wel een positieve ervaring heeft, is er bijna 70% meer kans op conversie!

Responsive site

4. MAKKELIJK TE ONDERHOUDEN

Een responsive website schaalt zich automatisch naar ieder schermformaat. Dat is extreem handig, ook voor het onderhoud van je website. Pas je iets aan in je systeem, dan pas je het voor alle systemen aan! Dat bespaart dus weer tijd, en dat is weer kostenefficiënt.
Responsive website

5. CONCLUSIE

Uiteindelijk heeft een responsive site dus maar één doel, en dat is het verbeteren van de gebruikservaring van je bezoeker. Natuurlijk wil je in het verlengde daarvan een maximale conversie uit je site halen. Je zult namelijk een stuk beter kunnen concurreren. Wacht dus niet langer met een responsive website.
Responsive webdesign

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.